Waarom zou een 80-jarige nog aan krachttraining moeten doen?

Nooit te oud om spiermassa te kweken.

 

Bij het zien van dit filmpje werd mij nog duidelijker hoe belangrijk voeding en beweging is. Gelukkig ben ik zelf sinds een aantal jaren al erg bewust bezig met wat ik eet. Sporten doe ik ook al jaren en hoort gewoon bij mijn leven. Hier ben ik ook mee opgegroeid. Bedankt pap en mam ūüėČ

Waar ik wel echt toch even van schrok was de grote afname hoeveelheid van  spiermassa als je bijvoorbeeld ziek bent. Of nog erger….als je (weken) op bed moet liggen na  een operatie bijvoorbeeld. Of het breken van een been en je beweging daalt tot nul! Jeetje….Check het hele filmpje. Zeer interessant!

Voeding en inspanning kunnen direct je spieraanmaak stimuleren! Dus wat je eet (vooral eiwitten) en je dagelijkse inspanning. Als je sport gaat dit  proces uiteraard sneller. En als je dit combineert; Ja, dan ben je echt goed bezig!

Studies hebben aangetoond dat de spiermassa bij ouderen mensen (dus ook 80-plussers) die 6 maanden lang persoonlijke begeleiding krijgen (krachttraining en de juiste voeding op het juiste moment), 1 tot 2 kg is toegenomen.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is.

Bewegen en de juiste voeding is essentieel om het verlies van spiermassa te voorkomen.

Doe de gratis fitcheck om te kijken waar jij NU staat en weet daarna waar jij eventueel extra op kunt gaan letten. Gezond oud worden, dat is toch het belangrijkste wat er is?

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *