Bananenbrood op zijn lekkerst!

Eiwitrijk bananenbrood op zijn lekkerst!

Ik weet het, er zijn talloze bananenbrood recepten te vinden, maar deze is absoluut het allerlekkerst. Tenminste als je een beetje houd van dadels en havermout. Plus, je kunt met dit recept makkelijk variëren door er de ene keer walnoten / pecans in te doen en de andere keer abrikoosjes, gedroogd fruit of chocolade. Whatever you like! En ook fijn: dit is een makkelijk en basic recept. Ik eet het voornamelijk als tussendoortje. Lekker bij de koffie of thee! Als ik ‘m net gemaakt heb verheug ik mij er écht enorm op altijd 😉 Ook heel handig als tussendoortje om mee te nemen naar je werk. Tip; Je kunt het bananenbrood ook in plakjes snijden, in een (vries)zakje doen en invriezen. ’s Ochtends haal je het net voordat je naar je werk gaat uit de vriezer en 2 uur later is het ontdooid en nog steeds erg lekker! Smakelijk!

Ingrediënten

3 rijpe bananen – 3 eieren – 8 kleine dadels of 4 grote (ontpit en in kleine stukjes) – 140 gram havermoutmeel (ik maal de havermout altijd door de blender / magic bullet) – 1 eetlepel bakpoeder – 3 theelepels kaneel – 2 scheppen whey eiwit poeder vanille (ik gebruik de Herbalife F1 vanille)  – handje walnoten (kleine stukjes van maken).

Oven (hetelucht) mag voorverwarmd worden op 180 graden

Bereidingswijze

Alle DROGE ingrediënten doe je in een grote kom. De eieren, dadels en bananen doe je in een blender totdat het allemaal goed gemengd is en er geen grove stukken meer in zitten. Dan mag dit mengsel bij de grote kom met droge ingrediënten. Mengen maar! Als het goed doorgeroerd is kun je de nootjes er aan toevoegen. Lekker om bovenop nog te garneren met nootjes, bananenschijfjes, amandelschaafsel etc. Zo, nu kan het in een ingevet cakeblik of je werkt met bakpapier in het blik. (Doe ik altijd, extra makkelijk). Zet je creatie dan ca. 35 minuten in de oven. Check met een saté prikkertje of het gaar is van binnen.

Wil je vaker recepten van mij ontvangen? Schrijf je dan in op mijn sport&voeding mailinglist! Ik schrijf over van alles op het gebied van sport en voeding. Van tips over hoe voorkomen van blessures tot sport gerelateerde recepten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *