Resultaten na 2 challenges van 21 dagen.

AFVALLEN, KNOP OM – MAAR HOÉ?

Spelen onderstaande vragen jou wel eens door het hoofd?

  • Hoe zet ik nu eindelijk eens de knop om? 
  • Hoe motiveer ik mijzelf om vol te houden? 
  • Hoe ga ik mijn doel bereiken? 
  • Kan ik het wel alleen? 
  • Ik wil het nu, maar ook daarna, eigenlijk de rest van mijn leven. 

Ik ga je in deze blog helpen om de knop om te zetten. 

Er zijn een aantal tips en trucjes die jou gaan helpen. 

Máár het is niet makkelijk. Ik wil je niet afschrikken maar het is nu eenmaal voor de een moeilijker dan voor de ander. Ik ga je vertellen wat mij heeft geholpen.  Ik heb zelf namelijk een 90 dagen challenge achter de rug.

1. Waarom? 

Waarom wil je afvallen, strakker worden, fitter worden, meer sporten of gezonder gaan leven? Dit is een zéér belangrijker vraag die je jezelf moet stellen. Besef dat dit heel helder voor je moet zijn. Dat je het antwoord direct kunt invullen, opzeggen, zonder dat je hier lang over na hoeft te denken. Hier gaat het om. Dit is absoluut het allerbelangrijkste! Dit is de reden dat het namelijk voor de een wel lukt om een streefgewicht (of strakker lichaam etc.) te behalen en voor de ander niet. Mensen die namelijk écht iets willen, denken hier dag en nacht aan. Hier is de waarom heel sterk. Dus denk daar eerst over na. Hoe graag wil je het? 

2. Schrijf het op, het zal je motiveren. 

Het lijkt misschien een beetje suf om werkelijk te gaan schrijven wat je wilt bereiken en waarom je wilt afvallen, strakker worden, buikvet verminderen enzovoort, maar het ligt daarna wel “vast”. Jij bent het verhaal kwijt en je hebt meteen een doel gesteld! TOP! Als je dit gedaan hebt ben je al een grote stap verder. Je wilt dit écht, je hebt de moeite genomen om het zelfs op te schrijven. Trouwens, hoe gedetailleerder hoe beter. (Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen die doelen stellen, én het opschrijven, betere resultaten halen). 

Hang het daarna ergens op waar je het iedere dag weer tegenkomt. Zo blijf je gefocust op je doel. 

3. Plan tussendoor JUICH MOMENTEN in. 

Het is echt fijn om ook kleinere doelen tussendoor te vieren. Denk aan een x aantal centimeter verlies rondom heupen, borst of navel. Of een bepaald tussengewicht wat je wilt behalen. Je kunt bijvoorbeeld de eerste van de maand jezelf wegen en/of meten. Bij positief resultaat zou ik zeggen; Beloon jezelf daarvoor! Wat dat is kun jij het beste zelf bepalen. Ik had mijzelf een saunabezoekje in de avond beloofd, een gezonde, maar lekkere lunch buiten de deur en een traktatie voor mijzelf door een bestelling te doen (en dan uiteraard verantwoorde tussendoor snackjes zoals de nuty bite pompoen of amandelen, dat is iedere keer een feestje op zich) bij Mijn gedroogd fruit.nl )

Het is ook een prima idee om vòòraf die speciale jurk of broek te kopen. Ja, in jouw ideale maat. Of misschien een mooie bikini? Boek de reis die al eeuwen op jouw verlanglijstje staat?! Bedenk iets waar je heel blij van wordt. 

4. Deel het, vertel het. 

Er zullen veel mensen begrip hebben voor jouw afslank race. Dus vertel gewoon aan je omgeving, collega’s en vrienden dat je goed aan het opletten bent dat je gezond eet. Dat je werkt aan jezelf en een doel voor ogen hebt. Dat je nu dus even niét een stuk taart neemt en dat je evengoed “gezellig” bent met een ander lekker tussendoortje. Het zou fijn zijn als deze mensen jou stimuleren, vraag het hen dus. Waarschijnlijk hebben ze alleen maar respect voor jouw keuzes en wie weet, neem je zelfs nog mensen mee in jouw enthousiasme en jouw gezonde nieuwe lifestyle! Het is gewoon erg fijn als mensen rekening met jou houden.

5. Stok achter de deur. 

Er zijn mensen die dit hele proces alleen afleggen en dat is heel knap. Echter; deze mensen vallen dikwijls weer terug in hun oude patroon. Het is al moeilijk om de knop om te zetten en af te vallen maar om dit ook nog eens VOL TE HOUDEN…..de rest van je leven? 

Hoe sterk je ook in je schoenen staat, je hebt echt iemand nodig die je blijft sturen en motiveren. Juist als je het even niet ziet zitten, door welke reden dan ook. 

Een gesprekje, een schouderklopje, een berichtje op het juiste moment?

Wie heeft dit niet nodig in zijn of haar leven? Dit zou in het dagelijkse leven veel meer mogen gebeuren, is mijn mening. Een coach is dus echt belangrijk voor je. Iemand bij wie je een goede klik voelt en waar je je prettig bij voelt is dan wel van belang. Je moet jezelf kunnen zijn. Wat extra fijn is, jouw coach heeft ervaring en kan jou helpen door je tussendoor de juiste tips te geven om gezonde keuzes te maken.

Wees eerlijk. Ook over je valkuilen en minpunten. Dan zal het makkelijker worden om je doel te bereiken en ook echt de knop om te kunnen zetten voor eens en voor altijd.

6. Samen sterk , inspireer elkaar en leer van elkaar via de 21 dagen challenge

Ongelooflijk hoe de ervaringen zijn van een club mensen (die elkaar niet of nauwelijks kennen) over de 21 dagen challenge. Deze is in het leven geroepen en wordt georganiseerd door coaches van team Venlogezond. Ik zal het uitleggen; Je gaat 21 dagen, elke dag werken aan de beste versie van jezelf. Je komt terecht in een besloten what’s app groep met allemaal deelnemers die hun eigen doel hebben. Dit kan van alles zijn; Afslanken, fitter worden, aankomen, sport gerelateerd (o.a. sportvoeding), buikvet verminderen, spiermassa creëren of vitaler worden. Iedere dag drop je een bericht in de groep. Dit is absoluut heel erg mooi om te zien hoe iedereen zijn of haar motivatie of moment van de dag deelt. Van gezonde recepten, motiverende quotes, beweegmomenten, sportieve vlogs of een moeilijk moment. Ook dat hoort bij het leven. En je zit in hetzelfde schuitje. Steun en tips komen vanzelf naar je toe! Geweldig! In die 21 dagen zijn er altijd uitdagingen namelijk. Geen tijd om te bewegen, lastige keuzes vanwege een feestje, geen inspiratie om te koken. Je helpt elkaar enorm. Aan de start van iedere challenge maak je een foto en ook aan het einde. Je zult versteld staan wat er in die 21 dagen kan gebeuren. Maar eerst … is jouw knop om?

Mijn level10 challenge

Als ik terug ga naar mijn waarom en wat wil ik bereiken…..? Mijn doel was meer spiermassa opbouwen en ik wilde ein-de-lijk eens van mijn buikje af. Via Herbalife heb ik mij op een gegeven moment aangemeld voor de level10 challenge; de beste versie van jezelf worden. Ja…ja…dat moment is cruciaal. Want…nú wil ik het écht. Niet een beetje of half maar helemaal!

Ik ben eerlijk als ik zeg dat het bijvoorbeeld bij mij een tijd heeft geduurd. Ik wilde het wel, strakker worden, van mijn buikvet af. Maar het duurde een aantal maanden voordat de wil er echt was. Voordat mijn knop om was. Blijkbaar had ik daarvoor dus andere prioriteiten. Dat ik er dus nog niet helemaal klaar voor was.

Wat heb ik gedaan nadat de knop wel om was?

In hoofdlijnen heb ik mijn voedingspatroon een beetje aangepast. (Ik at al redelijk gezond, ontbeet al met 1 Herbalife shake en sportte ook voldoende). Ik voegde nu wel workouts toe aan mijn sport activiteiten en ik zorgde voor betere, eiwitrijke tussendoortjes. Ik was hierin nu veel consequenter voor mijzelf. Wat ook nieuw was? Een Rebuild strenght herstelshake na iedere workout. Dit is voor de groei en het behoud van magere spiermassa en het levert proteïne aan vermoeide spieren. Ik maakt in Excel een schema waarin ik afvinkte als ik mijn workouts had gedaan en welke andere sport activiteiten ik gedaan had. Iedere dag afvinken geeft een héérlijk gevoel. Ook vond ik het fijn om te zien dat ik steeds dichter bij de 90 dagen kwam. Dit schema hing ik op de kast, recht voor mijn neus, als ik in mijn “Emm Sports room” bezig was met de work outs. Naast dit schema hangt (nog steeds ja 😉 een A4 met de workouts zelf. Uiteindelijk is het mijn doel behaald! YEAHHH!!! HEEL BLIJ EN TROTS op.

  • 2,4 kg afgevallen
  • 7,6 % vet verlaging
  • 2,6 kg aan spiermassa erbij

JOUW EIND BELONING

Dat is natúúrlijk jouw behaalde resultaat! Dat is hoogstwaarschijnlijk jouw mooiste beloning. En ja, dat mag je zeker vieren! Hoe? Enkele ideeën:

  1. Shop till you drop 😉 Jurk, broek, bikini, lingerie!
  2. Restaurant reserveren waar je al heel lang eens naar toe wilde.
  3. Plan een leuk uitje voor jezelf of met vriend(in) of gezin. Sauna, festival, concert, dierentuin, ook verrassend: Mindful walk / Mindful run clinic
  4. Nieuwe hardloopschoenen of sport compressiekleding (ik geef je graag advies ;-)) of een startbewijs voor een run, walk of wielerevenement.
  5. Kookboek , met natuurlijke alleen maar gezonde recepten.
  6. Dagje strand, lekker uitwaaien en buiten zijn. Veel plezier!

Nu is het aan jou….

Wil je ook eens meedoen? Wat is jouw doel dan? Heb je dit helder voor je? Plan dan meteen een telefoon afspraak , hebben we het er kort over. Challenges starten iedere maand opnieuw.

Mijn Herbalife coach en Emmely
Coach Chella en coach Emmely

Bovenstaande eind beloningen zijn allemaal leuke dingen als je het mij vraagt. Gun het jezelf! Eerst werk aan de winkel natuurlijk……. Ik help je graag naar de eerste stap en de tweede en de derde. Eigenlijk altijd! Serieus, een Herbalife coach krijg je je leven lang als je dat zou willen. Is bij jou de knop nu om? Ik hoop het, SUCCES!

Veel liefs,

Emmely

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *